niedziela, 11 grudnia 2011

Traktor Tom

13 komentarzy:

  1. witam. super torty :) za miesiąc będę musiała też jakiś wykonać i siostrzeniec właśnie lubi bajkę "traktor tom" w związku tym mam pytanie bo jak do tej pory robiłam dekoracje z masy cukrowej ale na płasko a teraz pasuje mi zrobić jakieś figurki i chciałam się dowiedzieć czy trudno się je robi, tzn czy się łatwo sklejają poszczególne elementy i czy się trzymają czy może trzeba jakoś je usztywniać np wykałaczkami żeby się nie wyginały. No i jeszcze pytanie czy robić je na ostatnią chwilę jak tort czy można kilka dni wcześniej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że torty się podobają:)
    Mniejsze dekoracje usztywniam suchymi nitkami makaronu spagetti a większe wykałaczkami lub patyczkami do szaszłyków. Elementy łączę ze sobą przy pomocy rozpuszczonej czekolady. Do robienia bardziej skomplikowanych figurek bardzo polecam gotową masę Model Past. Łatwo się ją formuje, figurki zachowują swój kształt a elementy można ze sobą połączyć bez użycia czekolady. Jak najbardziej ozdoby można wykonać wcześniej tymbardziej że najwięcej z nimi pracy a robione z masy cukrowej zazwyczaj powinny wyschnąć.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. patrzyłam właśnie na allegro i jest taka pasta za 38 zł - 1kg, rozumiem że zabarwia się ją barwnikami spożywczymi, mam płynne, mogą być czy konieczne jest aby były np w paście? Przykładowo jakbym chciała zrobić figurki takiej wielkości jak na twoim zdjęciu to 1kg pasty mi wystarczy czy muszę dokupić więcej? i jeszcze ostatni pytanie, te figurki ile wcześniej najlepiej robić? tak tydzień? dwa tygodnie wcześniej można? heheh coś czuję że w najbliższy weekend sobie zrobię pastę i będę się bawić żeby poćwiczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja masę kupuję tutaj:
    http://www.pan-centrum.pl/sklep,Masy_cukrowe,_skladniki_i_uszlachetniacze_mas_cukrowych,93,45,0,,0.html?clear=k&n=25
    Zabarwiam ją barwnikami żelowymi, płynne też powinny być dobre.
    Kilogram masy na pewno Ci wystarczy a nawet jeszcze sporo zostanie. Figurki można zrobić nawet 2 tygodnie wcześniej.
    Udanej zabawy, na pewno wyjdzie fajny traktor:)

    OdpowiedzUsuń
  5. cześć, poszłam za twoją radą i kupiłam gotową masę cukrową, jestem zadowolona z zakupu :) ale jednak zrobiłam koparę a nie traktor hehe wyszła super. Jaką masą obkładasz torty? Bo chciałam zrobić masę kawową (mascarpone,bita śmietana, cukier poder, kawa) i zastanawiam się czy mogę też użyć jej do obłożenia tortu. Słyszałam że sama bita śmietana jest za lekka pod masę cukrową ale taka może by się nadała?

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć:) Torty obkładam masą cukrową z przepisu dorotyxx. A najczęściej przekładam je właśnie bitą śmietaną i wszystko jest ok. Twoja masa kawowa na pewno będzie super do środka ale wierzch i boki tortu lepej obsmaruj masłem zmiksowanym z cukrem pudrem. Masa cukrowa nie powinna stykać się z bitą śmietaną bo zacznie się rozpuszczać.

    OdpowiedzUsuń
  7. do tej pory jak robiłam dekoracje z masy cukrowej to tort przekładałam masą na bazie budyniu i masła i tym też obkładałam cały tort i było ok. Teraz chciałam zrobić inną masę i iść troszkę na łatwiznę i nie robić drugiej specjalnie do obłożenia :P ale widocznie się nie da :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ehhhh no i zjechało... :( wczoraj przykryłam tort masą cukrową, wszystko wyglądało pięknie a dziś rano patrze do lodówki a tam masa cukrowa płynie bokiem... zdjęłam ją i będę ratować tort jakoś w inny sposób ale najgorsze jest to że nie wiem w czym problem. Mam nadzieję że jak tort będzie krojony to się nie okaże że jest niejadalny już :(:( ale jestem zła

    OdpowiedzUsuń
  9. to niedobrze :(
    A czy wysmarowałaś tort masłem? jeśli tak, to przyczyna musi leżeć po stronie masy cukrowej.
    pozdrawiam
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  10. wysmarowałam masą z masła i budyniu. Już dokładnie taką samą masę kładłam pod masę cukrową i nić się zupełnie nie działo. Wydaje mi się że bita śmietana ze środka musiała jakoś wyleźć i weszła w reakcję, no sama nie wiem... ehhh

    OdpowiedzUsuń
  11. tak, widocznie masa budyniowa nie do końca odizolowała bitą śmietanę. Bardzo często przekładam torty śmietaną ale zawsze boki smaruję masłem z cukrem i nic złego się nie dzieje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealny tort dla małego chłopca. Jesteśmy przekonani, że wiele maluchów marzy o cieście urodzinowym, które będzie powodem do zazdrości innych dzieci. Podczas jego wyboru rodzice mają nie lada wyzwanie, ale z tym tortem nie trzeba się o nic martwić. Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny! Moja znajoma zamówiła ostatnio tort na zakończenie 3 klasy swojego dziecka: na torcie siedziała wychowawczyni a wokół były imiona dzieci na kredkach. Super!

    OdpowiedzUsuń